Kjenning-cursus: Klachtrecht huurder: geschillencommissie, huurcommissie, rechter

In deze training wordt bij al die aspecten stilgestaan. Daarbij wordt technische behandeling van de regelgeving niet uit de weg gegaan, want het gaat immers om nieuwe regelgeving. Wel is de cursus toegespitst op de praktijk van klachtfunctionarissen, geschillencommissies en woonconsulenten.

Voor wie?

Deze training richt zich met name op klachtenfunctionarissen, (leden van) geschillencommissies, maar is ook geschikt voor sociaal en technisch woonconsulenten. Er is geen specifieke voorkennis vereist, enige praktijkervaring in de verhuursector is een pre.

Programma

  • Wijzigingen en actualiteiten klachtrecht
  • Interne klachtbehandeling
  • Rol van geschillencommissies
  • Rol van Aedes-voorbeeldreglement
  • Rol van de huurdersorganisatie
  • Nieuwe bevoegdheden Huurcommissie
  • Beperkingen in bevoegdheden Huurcommissie
  • Gevolgen van uitspraak na klacht
  • Bevoegdheden rechter
  • Samenloop van klachten met andere procedures

Leerresultaten

  • U bent volledig op de hoogte van de wet- en regelgeving over klachtbehandeling.
  • U weet dus ook welke onduidelijkheden en welke risico’s uit de nieuwe wetgeving voortvloeien.
  • U weet welke rol de Huurcommissie zal kunnen spelen, indien de huurder zich beklaagt.
  • U kunt een en ander toepassen in uw eigen dagelijkse praktijk.

Wanneer

Op onderstaande data verzorgt Pepijn Eymaal van VBTM Advocaten in samenwerking met Kjenning deze cursus.

  • Woensdag 4 september 2019 (13.00-16.30 uur)
  • Donderdag 21 november 2019 (13.00-16.30 uur)
  • Dinsdag 24 maart 2020 (13.00-16.30 uur)
  • Donderdag 24 september 2020 (13.00-16.30 uur)

Voor meer informatie over deze cursus en/of om u hiervoor aan te melden klikt u op het logo.

Inschrijven

kjenning-header-logo.png
Deel dit artikel op LinkedIn:
Pagina printen:Printen